•  Alltid fri frakt
  •  Snabba leveranser
  •  Trygg betalning
0
Din varukorg är tom!

Retur / Reklamation

 

Önskar Du göra en retur?

 

Du har rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar från då Du mottog Din leverans. 

 

Vi accepterar inte returer av: 

  • Tyger och liknande som säljs i klippt metervara.
  • Produkt som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt för dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Maila till [email protected] och ange det ordernummer Du önskar returnera.

 

Vi återkommer därefter med ett returnummer som måste anges vid returen för att vi ska kunna göra återbetalning till Dig. OBS! Retur som saknar returnummer hanteras ej!

 

Returen skickas till Home by Sweden Distribution AB, Lokvägen 3, 372 38 Ronneby.

 

Se till att packa varan väl. Varans originalförpackning får inte användas som ytterkartong.  

 

Det är Du som står för returfrakten när Du ångrar ett köp. Du är ansvarig för att returen kommer till oss. Ett tips är att skicka returen spårbart och att spara det kvitto Du får då Du lämnar paketet för retur.

 

När vi fått Din retur så krediterar vi varan inom 10 arbetsdagar. Vi gör också ett returavdrag på 79:- per order för att täcka våra hanteringskostnader.

 

Vi förbehåller oss rätten att reducera återbetalningsbeloppet av varans värde om varan använts mer än vad som krävs för att fastställa dess funktion och egenskaper. Värdeminskningen bedöms ifrån fall till fall. Varan bör därför returneras i samma skick som den mottogs.

 

Är kartongen synligt transportskadad vid mottagandet ska detta reklameras omgående till paketombudet. Skulle det vid uppackning visa sig att paketets innehåll är skadat så hör av Dig till [email protected] inom 7 dagar från mottagandet av leveransen.

 

 

Outlöst paket

 

Paket som inte löses ut går i retur till oss vanligtvis efter 14 dagar. Då en sådan retur ankommer till oss återbetalar vi varans belopp inom 10 arbetsdagar med ett avdrag på 199:- för hantering av returen.

 

 

Reklamation eller felleverans

 

Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss på [email protected] för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

  • Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga gärna bild.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, arn.se

 

Vi förbehåller oss rätten att förändra villkoren utan avisering.

 

 

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen