0
Din varukorg är tom!

1. Om Home by Sweden Distribution AB, org.nr 559258-8221

Företaget har sitt säte i Ronneby. Företagets registreringsadress är Gränsvägen 57, 372 37 Ronneby.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

2. Beställning

För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].

3. Leverans

Våra normala leveranstider är 5-10 vardagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast första helgfria vardagen efter. Vid beställning av flera produkter sker samleverans.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress [email protected].

Skadad leverans ska anmälas direkt till transportören/ombudet innan leveransen tas emot av kunden.

4. Priser

Alla priser i butiken anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Vi förbehåller oss också rätten att neka en order om priset är felaktigt.

5. Ångerrätt / Reklamation

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 

Som kund har du rätt att returnera en enstaka vara eller hela din beställning (nedan varan) om du inte är nöjd. Från det att du mottagit din beställning gäller ångerrätten i 14 dagar.

För att ångerrätten skall kunna tillämpas gäller följande:

    • Varan får endast provas för kontroll av dess passform. Vid tecken på användning godkänns inte returen till fullo och en värdeminskning av varan kommer tillämpas.
    • Varan får inte ha kommit till skada på något vis (tänk därför på att förpacka din retur ordentligt så att den klarar transportörens hantering).
    • All originalmärkning/plombering skall sitta kvar på varan och originalförpackningen skall returneras i oförändrat skick.
    • Streckkoden som sitter på varan eller varans emballage måste sitta kvar vid retur.
    • Ångerrätten gäller även sängtillbehör som tex bäddset, kuddar, täcken mm i obruten förpackning.
    • Du får inte tejpa, klistra fast lappar eller dylikt direkt på produktens originalförpackning.
    • Varan skickas inom 14 dagar från det att du mottagit din leverans.

Om den returnerade varan ej uppfyller ovannämnda krav så kommer vi att debitera dig 250 SEK för frakt- och extra hanteringskostnader och tillämpa en värdeminskning av returer som ej är i originalskick.

Om returen skickas efter 14 dagar men inom 60 dagar debiteras en extra avgift om 250 SEK.

Varor som returneras senare än 60 dagar kommer att återsändas på kundens bekostnad.

Så här gör du för att returnera en vara eller order till oss:

- Om Du vill få en förbetald returfraktsedel:

Vi erbjuder en förbetald returfraktsedel med spårbar frakt för 159:-.

Beloppet dras av före återbetalning när returen ankommit till oss.

Skicka aktuellt ordernummer till [email protected] så mailas fraktsedel till dig som du kan skriva ut.

Tänk på att spara kvittot som du får hos ombudet vid inlämningen. På så sätt kan du följa returen via transportörens hemsida och detta är också ett bevis på att du har lämnat in kollit.

- Om Du själv vill hantera returfrakten:

Om Du själv vill betala returfrakten är du ansvarig för att returen kommer till oss i oskadat skick. Vi rekommenderar att Du skickar spårbart. Vi löser inte ut paket mot postförskott.

Returadress:

Home by Sweden Distribution AB
Järnbruksvägen 5
372 52 Kallinge

Telefonnummer för avisering om transportören kräver detta: 0709-426575

Returen måste ha kommit oss tillhanda inom 14 dagar från dagen då leveransen mottogs av Dig.

Ange orsak till din retur på följesedeln som medföljde i leveransen och bifoga denna med returen. Du behöver inte kontakta oss för att få ett returnummer eller godkännande. Även konsumentverkets ångerblankett på nedanstående länk kan användas för att ångra köpet:

https://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf

Återbetalning för retur sker i samband med att vi hanterar returen inom 14 dagar efter att den kommit tillbaka till oss.

Utgående frakt debiteras vid retur.

5.2 Outlöst leverans

Paket som inte löses ut går i retur till oss vanligtvis efter 14 dagar. Då en sådan retur ankommer till oss återbetalar vi varans belopp inom 10 arbetsdagar med ett avdrag på 250 SEK för hantering av returen.

Utgående frakt debiteras vid outlöst kolli.

5.3 Reklamation eller felleverans

Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss på [email protected] för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

  • Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga gärna bild.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, arn.se

Vi förbehåller oss rätten att förändra villkoren utan avisering.

6. Reklamation och klagomål

Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss på [email protected] för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.

7. Ansvarsbegränsning 

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, pandemi, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

10. Personuppgifter

Genom att handla hos homebysweden.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

homebysweden.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen för dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

  1. 10.1 Vad är en personuppgift?
  2. En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

  1. 10.3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

10.4.1 Betalleverantör

  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 
  • Flera olika betalleverantörer (betaltjänster) kan förekomma.

10.4.2 Fraktbolag och leverantör

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med för tillfället är Postnord MyPack Collect, DHL Service Point och Early Bird/Point Logistik. Fler kan tillkomma. Dina uppgifter kan även delas med leverantör i de fall då ordern levereras direkt från dem.

10.4.3 Nyhetsbrev

Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

10.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätt till rättelse 

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd

homebysweden.se är ansvariga för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av SSL/TLS för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. 

11. Ändringar i de allmänna villkoren                                                                                          

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist och lagval                                                                                                                           

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen